Ryggsäck på gymnasiet... för barnsligt?

 Inför gymnasiet kan det komma en hel våg med PANIK vanligtvist en vecka innan man börjar. När man är då i panikveckan (fniss) kan man tänka ungefär såhär:
 
- Vad ska jag ha på mig första da'n?!
- Jag måste köpa väska!!!
- MAMMA! JAG BEHÖVER NYA KLÄDEEER!
 
Kläderna jag köpte inför gymnasiet var jag ganska nöjd med men skolväskan... där blev det ärligt talat stopp. Jag har alltid kört med en random ryggväska, det viktigaste var att väskan var stor och hade bra kvalite men när man börjar gymnasiet så måste ju väskan se fin ut också? Fjällräven har ett bra utbud av väskor och är ett bra alternativ till gymnasiet för att dem är stora, moderna och ganska fina, men tack o lov att jag inte köpte väskan!... När jag var i USA i somras så fick jag syn på världens sötaste och gulligaste ryggväskor! Jag tror att jag var i Chicago den dagen och det är en plats som rekomenderas starkt! Hur som helst, här får ni en titt på mina Chicago-väskor som jag ska börja använda till våren 2014 =)
 
Uppdaterar mer senare, xoxo Mona.
 

Primeboots | Timberland | Vilken föredrar ni?

 

I Heart My Sisters.

 Att jag har systrar är det bästa som finns. Mina systrar är som mina bästa vänner som jag inte kan dissa, haha. Vi är fyra mot världen<3.
Bild tagen av tumblr.
 

Dagens Outfit + Sjukveckan :(

Goddag allesammans...
Idag är det min tredje dag med halsinfluss och jag kan säga , det känns inte så bra:/. Halsbränna, ont i huvudet, mörka ringar, torra läppar etc, ucsh vill bara bli frisk snart! Hur har det annars gått med er då?
 
Kofta: Topshop | Halsduk: H&M | T-shirt: Bikbok | Nederdel: Jeans från DR.Denim

Malmös Moderata Ungdoms förening (MUF) | Har ni röstat?

Hej hur har ni haft det idag allesammans? Jag ville bara dela med mig informationen om Malmös Moderata Ungdomsförening har nu en valkrets om vilka kandidater som ska in till riksdagen och regionen. Jag har inte hunnit ta del av valet och rösta just nu men det kommer jag göra så snart som möjligt! Däremot har systern röstat:) Idag kommer jag ha Dagens fråga som är tvåfaldig: Är ni politiskt engagerade i något parti i Sverige, om ja,  har ni röstat än?
    Bild tillhörande till Malmö MUF

Dagens Outfit | We Heart It

 
Topp: Bikbok | Kjol: Topshop | Svart Bandeu: Bikbok | Ring: BjørnBirgitte
 

Monday Funday!!

Hej allihopa!! Mitt första inlägg! wieee <3 
Som ni kanske vet så är det inte lätt att vara en naturvetare, orsaken är att det krävs inte bara att du ska vara smart utan det kräver engagemang och tid från dig. Egentligen spelar det ingen roll vilken linje du går på, om du vill lyckas med den linjen du har valt måste du verkligen priotera dina studier med annat i livet när du går i gymnasiet. 
 
Idag kan man säga att jag har prioterat mina studier till max! Har suttit hemma sjuk och pluggat, nu är det redan eftermiddag och dagen har bara flugit förbi! Aja, här får ni lite bilder på vad jag har gjort i ungefär 80% av min dag :). 
Ha det gött. Xoxo Mona

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.