Professionella bilder VS Systemkameror

Är det bara jag som märker en extrem skillnad på professionella bilder som man ser på magazines, bussreklamer, modetidiningar etc, och de bilder man tar på egen hand med en systemkamera. Självklart kommer det finnas en skillnad om man tar bilder med den billigaste systemkameran men jag har även märkt skillnader med svindyra systemkameror som exempelvis Canon MARK III. Alltså sådana kameror är svindyra och vi köper dem just för att få skitsnygga bilder men de blir aldrig lika snygga som bilderna man ser på tidningar, reklamer m.m. Det jag menar är att professionella bilder kommer alltid att se snyggare ut oberoende på hur dyr systemkamera man köper men jag kunde inte hitta orsaken till det förens nu! ... 
 
Professionell Photoshoot: 
 
 
 
 
 
En vanlig ''photoshoot'' med systemkamera:
 
 
Skillnaden måste ju vara redskaperna som man använder på en professionell photoshoot, ex de vita skärmerna som de använder bakom ''modellen'', stora lampor så man bestämmer själv vart ljuset skall landa, fläkt som får håret att svalla, makeup-artister och frisörer som fixar och donar på modellerna vid en photoshoot. De har ju hela packet med sig i en photoshoot set som gör att slutresultatet på bilderna blir så perfekta så möjligt. Låt oss inte glömma att de kan anställa experter på photoshop också. ;) Alla dessa redskap hjälper till en bättre bild och de finns med i vanliga professionella photoshoots även utomhus. Medan vi (average people) använder oss endast utav systemkameror, dyra eller icke dyra spelar ingen roll för att kameror kommer inte med fläkt, makeupartister och annat haha. Så istället för att köpa himmelsdyra kameror så föreslår jag att ni köper en vanlig systemkamera, och sedan köpa till redskaperna som objekt, vit skärm, stativ och kanske kameravänlig makeup. Självklart är kvaliten på kameran viktig men det är redskaperna som gör de största skillnaderna!
 
Men ärligt talat jag måste anställa en professionell photoshoot manager till mig själv någon gång i livet för att bilderna blir så himla fina och sofistikerade ut oavsett hur löjlig och ful man ser ut, kolla bara in den sofistikerade puddingen nedanför haha ;)
 
 

BRING BACK SUMMER. <3

 
Bilderna är tagna från tumblr.

Style inspiration vår/sommar 2014. Picture IS louder than words!

 
 
 
 
 
 
 
 
 

7 DAYS AS A VEGETARIAN - My thoughts

Jag var lite skeptisk med iden att gå på den gröna vägen och bli vegetarisk men jag tog iniativet till slut och tänkte att man lever bara en gång, och visst är det så? Första dagen var lite jobbig... Jag ville faktist hålla mig borta från sötsaker också men jag tänkte att man kan börja med babysteps. Det är ju bara första dagen och nu har jag redan avstått från kött och det är efter några veckor som jag tänkt att dra in på sötsakerna, detta leder till mitt första tips ---> Ha inte bråttom!  Om du sätter för svåra mål kommer du aldrig att lyckas, kroppen hänger inte ens med i den snabba processen utan vad du måste göra är att du ska dra in på endast en ohälsosam livsmedel som du äter regelbundet  för varje vecka, låt säga att du äter regelbundet chips och bestämmer dig att du drar in på chipsen helt och hållet... Efter en vecka kommer du verkligen känna en skillnad. Jag trodde aldrig att det skulle fungera, kom igen jag+kött var verkligen bff's men ibland måste man släppa taget av det man är beroende i och priotera det som är viktigast, hälsan! Det gäller även i livet också, man kan vara bunden till annat ohälsosamt utanför matkosten också.
Mitt andra tips ---> Ha en vision framför dig, fråga dig själv: Vem är det jag vill vara? Inte vad jag vill vara utan vem, och du måste verkligen verkligen ha viljan att vara den personen som du ser i din vision. När du väl har en vision/ett mål framför dig är det bara att ha den visionen i dina tankar 24/7. Exempelvis, om man vill ha en fin kropp till sommaren, tänk dig själv på stranden med en ursöt bikini och en ursexig kropp! Tänk på det hela tiden och sätt upp bilder på din vägg på snygga kroppar så du en dag tänker '' ähh fuck it nu tänker jag fixa den där kropen''. 
Mitt tredje tips ---> Tro på dig själv! Tänk såhär: De flesta idrottare har haft svåra ekonomsika problem, ingen bra relation med föräldrar, dåliga miljöer etc. De enda de hade var självförtroende. Om de kan klara av allt skit som de har gått igenom kan jag göra det också. Du ser sjukt många människor med before/after bilder på deras kroppar på internet, jag förstår inte varför du inte skulle kunna klara av det också. ;) LYCKA TILL.
 
Min första räksallad som jag har gjort själv:) PS: Rekommenderar inte kokosvatten usch så illa kokosvattnet smakade blääh